Werken bij de Cobraspen Groep

​Commercieel Property Manager

​Commercieel Property Manager
Wil jij werken in een uitdagende en afwisselende omgeving? Waar geen dag hetzelfde is en je verantwoordelijkheden uiteenlopen van acquisitie, het doen van huuraanbiedingen, uitdenken van de verhuurstrategie en meedenken in (her-)ontwikkel kansen? Ben jij klantgericht, communicatief sterk, commercieel en proactief? Wil jij elke dag het hoogst haalbare bereiken? Dan ben jij de property manager die wij zoeken!
 
Wat ga je doen?
Als Property Manager werk je vanaf een unieke locatie en ben je verantwoordelijk voor de verhuur en verkoop van onze exclusieve portefeuille met als werkgebied Haarlem en Amsterdam. Je gaat nieuwe relaties aan en bent goed in het onderhouden daarvan. Je onderhandelt bij huur- en verhuurtransacties en stelt de daar opvolgende huuraanbiedingen en overeenkomsten op. Je bent commercieel, flexibel, een goede luisteraar en ondernemend. Ook denk je na over de verhuurstrategie, deze bespreek je met de directie en zet je vervolgens uit. 

Wat vragen wij:
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Een vastgoed gerelateerde opleiding (HBO/WO).
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving.
  • Commercieel gedreven en een dienstverlenende instelling.
  • Instaat de werkzaamheden op een zelfstandige, doortastende en adequate wijze uit te voeren.
  • Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • In het bezit van rijbewijs B en je bent bij voorkeur woonachtig in de omgeving van Haarlem of Amsterdam.
 
Wij bieden:
Een uitdagende en afwisselende fulltime baan (40 uur) binnen een internationale, unieke en snel veranderende omgeving. Jij komt te werken in een jong en ambitieus bedrijf. Naast een goed salaris krijg jij de beschikking over een zakelijke iPhone en een auto van de zaak. Daarnaast zijn er goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Over Cobraspen
Cobraspen is dé vastgoedspecialist in omgeving Haarlem en Amsterdam. Wij houden ons bezig met beheer, verhuur en (her-)ontwikkeling van monumentale kantoorpanden, industrieel erfgoed, kantoorvilla’s en bedrijfsverzamelpanden. Naast het exploiteren en beheren van panden behoort projectontwikkeling ook tot de specialiteiten. Voorbeelden hiervan zijn Landhuis Elswout in Overveen en Villa Alsberg op het Museumplein in Amsterdam. Ook houden wij ons bezig met conceptontwikkeling. Denk hierbij aan: SugarCity, SugarCity Events, Htel Serviced Apartments en Office Hotel. Om een goed beeld te krijgen van onze portefeuille en werkzaamheden adviseren wij je deze film te bekijken.

Ben jij de commerciële Property Manager die wij zoeken? Stuur dan vandaag nog jouw CV en motivatie naar: hr@cobraspen.nl t.a.v. mevrouw V. Dessaur (HR Manager). Voor meer informatie over deze functie kun je bellen met mevrouw Dessaur op het telefoonnummer: 023 – 526 49 49.

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Cateringmedewerker (parttime)

Cateringmedewerker (parttime)
Zijn de woorden gastvriendelijk, representatief en enthousiast jou op je lijf geschreven? Wil jij werken in een dynamische omgeving en krijg jij energie van het contact met ondernemers? Vind je het een uitdaging om klanten de best mogelijke service te verlenen? Dan zijn wij opzoek naar jou!

Taken en verantwoordelijkheden
Als cateringmedewerker in het bedrijfsrestaurant van het bedrijfsverzamelpand de Blauwe Wetering in Haarlem, zorg je elke dag voor een gevarieerde lunch voor onze huurders. Je zorgt er bovendien voor dat het bedrijfsrestaurant en keuken aan de wettelijke eisen voldoen en je houdt toezicht op uitvoering van het hygiëneplan. Omdat het tijdens de lunch behoorlijk hectisch kan zijn, is het van belang dat je goed onder druk kan werken. Je werkt in deze rol samen met de locatiemanager en cateringmanager.
  • Je bereidt en verzorgt de lunch voor de huurders van de Blauwe Wetering.
  • Je draagt zorg voor de uitgifte van de lunch (afrekenen).
  • Je bent verantwoordelijk voor het opruimen van de keuken na de lunch, zodat dit voldoet aan de wettelijke eisen omtrent hygiëne.
  • Je hebt contact met klanten over het gewenste aanbod en jouw kennis van trends op het gebied van bedrijfscatering komt hierbij zeker van pas.

Wat vragen wij:
  • Minimaal MBO werk- en denkniveau en relevante werkervaring binnen de horeca of catering.
  • Je hebt kennis van HACCP of je bent bereid een cursus te volgen.
  • Je hebt ervaring in het bereiden van food items.
  • Je bent stressbestendig, hebt sterke communicatieve vaardigheden en een servicegerichte houding.
  • Je hebt passie voor eten, drinken en hospitality.
Daarnaast ben je woonachtig in de omgeving van Haarlem en ben je voor 22,5 uur per week beschikbaar (diensten van 9.30 tot 14.00 uur op doordeweekse dagen).
 
Wat wij bieden?
Wij bieden een dynamische en zelfstandige functie. Uiteraard krijg je hiervoor een marktconform salaris en bieden wij goede secundaire arbeidsvoorwaarden (vakantiegeld, 24 vakantiedagen, een reiskostenvergoeding (indien van toepassing) en je bouwt pensioen op).
 
Spreekt jou deze functie wel aan? Dan kun je reageren door je motivatie en CV te sturen naar hr@cobraspen.nl t.a.v. mevrouw V. Dessaur (HR Manager).Voor meer informatie over deze functie kun je bellen met mevrouw Dessaur op het telefoonnummer: 023 – 526 49 49.
 
Over de Cobraspen Groep
De Cobraspen Groep is al 35 jaar dé specialist op het gebied van restauratie en hergebruik van industrieel en monumentaal erfgoed in de regio Haarlem en Amsterdam. Wij geven panden een nieuw leven en waarborgen zo hun toekomst. Ook de Blauwe Wetering is een van de projecten van de Cobraspen Groep, het is herontwikkeld tot bedrijfsverzamelpand. In de Blauwe Wetering is tevens Office Hotel Haarlem gevestigd, een van onze conceptontwikkelingen. Office Hotel Haarlem is een all-in kantorenconcept. Office Hotel verzorgt onder andere de algemene ruimtes, een supersnelle internetverbinding en huurders kunnen gebruikmaken van het bedrijfsrestaurant!

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Lees het interview met Junior Coördinator Beheer Dumain Malumba

Lees het interview met Junior Coördinator Beheer Dumain Malumba
Junior Coördinator Beheer Dumain Malumba: “Bij de Cobraspen Groep wordt een ondernemende geest gewaardeerd”

Op zoek naar een nieuwe uitdaging? Bij de Cobraspen Groep zijn we momenteel opzoek naar een Service Coördinator om ons team te versterken. Hoe kun je nu beter inschatten of deze functie bij jou past, dan door kennis te maken met je nieuwe collega? Dumain Malumba is werkzaam op de afdeling Technisch Beheer van de Cobraspen Groep en vertelt je graag meer over het bedrijf en de openstaande vacature.
 
Dumain, vertel eens wat over jezelf.
“Ik ben Dumain Malumba, 24 lentes jong en ik werk sinds één jaar op de afdeling Technisch Beheer bij de Cobraspen Groep. Een logische stap na het afronden van mijn studie Bouwmanagement & Vastgoed. In mijn vrije tijd speel ik voetbal, ga ik graag een rondje hardlopen of stap ik op mijn mountainbike. Daarnaast krijg ik energie van vriendschappen én ondernemen. Bij de Cobraspen Groep wordt een ondernemende geest gewaardeerd. Ook is het team erg hecht. Het bedrijf past dan ook goed bij mij.”
 
Wat is jouw functie binnen de Cobraspen Groep?
“Ik ben Junior Coördinator Beheer. In mijn functie ben ik medeverantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van onze bijzondere vastgoedportefeuille. De Cobraspen Groep is al ruim 30 jaar dé specialist op het gebied van restauratie en herontwikkeling van monumenten in de regio Haarlem en Amsterdam. We geven cultureel en industrieel erfgoed een nieuw leven en waarborgen zo hun toekomst. Ik vind dat erg bijzonder, het is een eer om voor deze organisatie te werken. Elk gebouw is uniek en dit maakt dat geen dag hetzelfde is. Het ene moment buig ik mij over het ontwerp van een monumentaal tegelpad en het volgende moment denk ik mee over de herinrichting van een groot bedrijventerrein. Daarnaast heb ik veel contact met onze huurders en onderaannemers, inspecteer ik regelmatig onze panden en zet ik onderhoudswerkzaamheden uit. De werkzaamheden zijn dus heel divers.”
 
Er staat momenteel een vacature voor Service Coördinator op de afdeling Technisch Beheer uit. Hoe is deze vacature ontstaan?
“Wij zijn continue bezig met het optimaliseren van het serviceniveau van de afdeling Technisch Beheer. Dit willen wij bereiken door efficiëntere werkprocessen te realiseren en kennis en ervaring organisatie breed te delen. Daarom zijn wij opzoek naar een Service Coördinator om ons team te versterken. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het inplannen en aansturen van onze buitendienst medewerkers. Je bent dan ook het aanspreekpunt voor onze huurders (en dus ons visitekaartje). Jouw opdracht is de huurderstevredenheid te waarborgen. Voor deze functie is een flexibele instelling belangrijk. Ook moet je goed kunnen plannen en overzicht kunnen houden van alle lopende werkzaamheden.”
 
Hoe ziet het team eruit waarmee de toekomstige Service Coördinator gaat samenwerken? 
“Ons team bestaat uit jonge, ondernemende types. Ieder heeft zijn eigen kwaliteiten, maar samenwerken is ook belangrijk. We hebben namelijk veel contact met de afdelingen Financiën, Bouw, Marketing en onze eigen (technische) servicedienst. Het leukste vind ik om gezamenlijk onze doelen te behalen. We werken allemaal hard, maar gezelligheid vinden wij ook belangrijk. Tijdens de vrijdagmiddagborrel hebben we de tijd gezellig bij te praten. We zijn ook op zoek naar iemand die wel houdt van een grapje. Humor vinden wij belangrijk.”
 
Kom jij ons team versterken als Service Coördinator? Je vindt de gehele vacatureomschrijving hier.

Lees het interview met SugarCity Events Account Manager Lisanne de Goeij

Lees het interview met SugarCity Events Account Manager Lisanne de Goeij
Account Manager Lisanne: “Er is zoveel mogelijk op onze locatie, aan ons de taak om dat te laten zien aan de wereld”

Sinds 2000 is het SugarCity-terrein in Halfweg volop in ontwikkeling. Zo werd de voormalige suikerfabriek omgetoverd tot een indrukwekkende, industriële eventlocatie. Lisanne de Goeij (29) is inmiddels vier jaar werkzaam als Account Manager bij SugarCity Events en heeft al veel bijzondere events meegemaakt.
 
Hoe ben je bij SugarCity Events terechtgekomen?
“Ik kende het SugarCity-terrein al, omdat ik er geregeld langskwam wanneer ik vanuit mijn woonplaats Haarlem, met de trein richting Amsterdam reisde. Een vriendin van mij vertelde me dat de oude suikerfabriek was herontwikkeld tot evenementenlocatie. Ik besloot een open sollicitatie te versturen en werd uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens de kennismaking voelde ik direct een klik met het team en na het zien van de evenementenruimtes, werd ik alleen nog maar enthousiaster. In de functie als Account Manager voor SugarCity Events zag ik de mogelijkheid mijzelf verder te kunnen ontwikkelen. Inmiddels zijn we alweer vier jaar verder!”
 
Wat doe jij precies in je functie als Account Manager?
“Ik ben onder andere verantwoordelijk voor de aanvragen. Wanneer er een nieuwe aanvraag binnenkomt, is het mijn taak de potentiële opdrachtgever te enthousiasmeren en te overtuigen van de waarde van onze locatie voor hun event. Daarnaast ben ik – na het sluiten van een deal – verantwoordelijk voor de begeleiding van de opdrachtgever voor, tijdens en na het event. In het voortraject breng ik klanten indien gewenst bijvoorbeeld in contact met cateraars, decorateurs en techniek leveranciers. Ook verzorg ik de overdracht naar onze operationele afdeling voor de uitvoering van de events. Je bent dus van begin tot eind betrokken, dat maakt mijn werk zo leuk. De reden dat deze functie zo goed bij mij past, is denk ik omdat ik echt een mensen-mens ben. Ik krijg er enorm veel energie van om dagelijks met veel verschillende mensen te schakelen en contact te onderhouden.”
 
Wat vind je zo leuk aan werken bij SugarCity Events?
“Bij SugarCity Events werken we met een klein en hecht team. We werken samen keihard om het beste resultaat te behalen, dat smeedt een hechte band. Ook weten we van elkaar welke projecten ieder draait, waardoor we met elkaar mee kunnen denken. Dat gevoel van betrokkenheid vind ik erg prettig. Bovendien is elke dag anders, omdat we zeer uiteenlopende events huisvesten. Van fashion shows en fotoshoots tot aan bedrijfspresentaties en tv-opnames. En natuurlijk blijft deze plek – ook na vier jaar – nog een inspiratiebron. Ik word nog vaak verrast door de ideeën die ontstaan tijdens de organisatie van events.”
 
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
“Mijn ochtend begint met het maken van een planning voor die dag. Er zijn dagen dat ik wel drie afspraken in mijn agenda heb staan, waardoor ik weinig achter mijn bureau zit. Dan geef ik bijvoorbeeld rondleidingen of zit ik met een opdrachtgever om tafel om de mogelijkheden te bespreken. Maar op andere dagen heb ik geen afspraken en kan ik mij achter mijn computer volledig focussen op mijn e-mail en aanvragen. Natuurlijk check ik op dagen waarop ik veel afspraken heb ook tussendoor mijn e-mail, om te beoordelen of er e-mails zijn die écht niet kunnen wachten of nieuwe aanvragen die een snelle reactie behoeven. Dan kan ik indien nodig de hulp van een van mijn collega’s inschakelen. Ook besteed ik veel aandacht aan het voorbereiden van mijn afspraken. Ik vind het belangrijk om te weten met wie ik een afspraak heb, wat hun wensen lijken te zijn en hoe wij de klant het best kunnen helpen. Op mijn takenlijst staan daarnaast het beoordelen van plattegronden op gebied van brandveiligheid en vergunningstrajecten, het onderhouden van contacten met de brandweer en gemeente omtrent lopende events, en de financiële afhandeling van events. Tegen het einde van de dag check ik of mijn to do’s zijn afgevinkt.”
 
Wat maakt SugarCity Events in jouw ogen uniek?
“Ik ken geen locatie die zo authentiek is als SugarCity Events. Het rauwe karakter van de fabriek en de indrukwekkende elementen zoals de ketels - die ook prachtig zijn uitgelicht - zorgen voor een bijzondere sfeer die ik nergens anders heb ervaren. Ons team gaat met veel respect om met de eventruimtes en we vragen onze opdrachtgevers dit ook te doen. En omdat er nog steeds ruimtes zijn die nog herontwikkeld moeten worden, kunnen we onze opdrachtgevers blijven verrassen. Er zijn dan ook diverse opdrachtgevers teruggekeerd naar onze locatie voor een nieuw event. Er is zoveel mogelijk op onze locatie, aan ons de taak om dat te laten zien aan de wereld.”
 
“In Nederland vind je diverse industriële en historische evenementenlocaties, maar internationaal gezien is dat veel minder het geval. Hier wordt echter gericht naar gezocht. Daar liggen kansen voor ons.”

Wat is het meest bijzondere dat je hebt meegemaakt?
“De afgelopen vier jaar zaten bomvol bijzondere momenten, maar als ik dan één ding moet benoemen, dan is dat dat ik de groei van de organisatie van dichtbij heb mogen meemaken. Inmiddels behoort SugarCity Events tot een van de grootste eventlocaties van Amsterdam. We hebben de locatie door de jaren heen keer op keer verbeterd op basis van onze ervaringen. Van lekkages is geen sprake meer, het stof is zo goed als verdwenen en de verwarming is geoptimaliseerd.”
 
Welk event is je het meest bijgebleven?
“Eigenlijk vind ik elk event bijzonder, omdat er altijd goed wordt nagedacht over het concept, de uitvoering en de details. Maar wat mij het meest is bijgebleven is de periode dat The Voice of Holland bij ons werd opgenomen. Een complete take-over van drie weken, waarbij de locatie werd omgetoverd voor The Battles. Je herkende de locatie haast niet meer! Hier heb ik onwijs veel van geleerd. Het idee dat er twee miljoen kijkers hebben gekeken naar de afleveringen waarin onze locatie een hoofdrol speelde, maakt me super trots.”
 
Hoe zie jij de toekomst van events?
“SugarCity Events staat eigenlijk pas aan het begin. Ik heb alle vertrouwen in een bruisende toekomst. Steeds meer bedrijven gaan de waarde van events inzien, onderzoek toont aan dat de budgetten voor eventmarketing al 17 (!) kwartalen op een rij groeien. Op het terrein van SugarCity staat de komende jaren bovendien veel te gebeuren. Zo staat de bouw van een hotel op de planning. Dit biedt natuurlijk kansen voor SugarCity Events.”

Lees het interview met Beachhouse Hotel Manager Laura Scholten

Lees het interview met Beachhouse Hotel Manager Laura Scholten
Beachhouse Hotel Manager Laura: “We hebben met een heel nieuw team een prachtige prestatie geleverd”​

Een jaar geleden opende het Beachhouse Hotel in Zandvoort haar deuren. Een historisch moment, want al 22 jaar lang opende er geen nieuw hotel in de populaire badplaats. Manager Laura Scholten was er vanaf het begin bij. We vroegen haar hoe zij dit eerste jaar heeft ervaren.

 
Hoe ben je bij het Beachhouse Hotel terechtgekomen?
“Ik solliciteerde inmiddels ruim een jaar geleden naar een functie bij SugarCity Events, dat net als het Beachhouse Hotel onder de Cobraspen Groep valt. Tijdens het gesprek werd mij verteld over hun nieuwste conceptontwikkeling: het Beachhouse Hotel. Cobraspen kreeg in samenwerking met de gemeente in 2016 toestemming van het pand aan de Boulevard Barnaart 59E een boetiekhotel te maken. De verbouwing was op dat moment nog in volle gang, maar de opening kwam in zicht. Ook bij het Beachhouse Hotel konden zij wel wat extra handjes gebruiken. Ik was net afgestudeerd aan de Hoge Hotelschool en had tijdens mijn afstudeerstage meegewerkt aan de opening van een hotel in Amsterdam, dus het Beachhouse Hotel bleek de perfecte match te zijn. Ik kon direct starten met de voorbereidingen voor de opening. Ik voelde mij vanaf dag één betrokken en dat is nu alweer 1 jaar geleden. Het is voorbij gevlogen.”

Wat is jouw functie bij het Beachhouse Hotel?
“Ik ben de manager van het Beachhouse Hotel. Een rol die in het afgelopen jaar echt vorm heeft gekregen. Je kunt je vast voorstellen dat je gedurende de eerste maanden steeds weer nieuwe factoren ontdekt die horen bij de opbouw van een succesvol hotel. Ik kreeg er dan ook geleidelijk aan meer taken en verantwoordelijkheden bij. Het is elke dag weer een leuke uitdaging om ervoor te zorgen dat het op rolletjes loopt. Dat de gasten tevreden zijn en de verschillende afdelingen goed functioneren. Ik ben ontzettend dankbaar dat ik de kans heb gekregen om te laten zien wat ik in huis heb. Mijn doel is onze dienstverlening steeds verder te optimaliseren.”

Hoe ziet een werkdag voor jou eruit?
“Zoals in elk hotel het geval is, is ook bij het Beachhouse Hotel geen dag hetzelfde. Dat maakt het werk ook zo ontzettend leuk. Ik heb veel contact met gasten, maar verricht ook veel werk achter de schermen. Zo verzorg ik ‘s ochtends het ontbijt voor onze gasten. Dat vind ik een van de leukste momenten van de dag. Ik ga graag met gasten in gesprek, want ik ben natuurlijk benieuwd hoe het verblijf bevalt en of zij nog advies nodig hebben. Bijvoorbeeld over leuke uitstapjes of goede restaurants in de buurt. Ik woon zelf in Zandvoort, dus ik ken de omgeving goed. Daarna ga ik aan de slag met bestellingen voor het ontbijt, kantoorartikelen… noem het maar op. Ik controleer ook elke dag de hotelkamers op kwaliteit van de schoonmaak, eventuele defecte items en mogelijke andere gebreken. Een schone en goed functionerende kamer is wat mij betreft het allerbelangrijkste. Wanneer nodig heb ik contact met onze eigen technische dienst, dan plannen we een afspraak in voor de werkzaamheden die uitgevoerd dienen te worden. Verder heb ik contact met online travel agencies zoals Booking.com, stuur ik het receptieteam aan, hoort het in- en uitchecken van onze gasten bij mijn werk, en ben ik verantwoordelijk voor het afhandelen van eventuele klachten.”

Wat vind je zo leuk aan het werken bij het Beachhouse Hotel?
“Natuurlijk ben ik trots op het hotel, het ziet er prachtig uit. En de ligging direct aan de zee, dat is nergens anders in Nederland te vinden. Omdat het een kleinschalig hotel is, heb je bovendien veel contact met de gasten. Met sommigen bouw je echt een band op. Verder is het – zoals denk ik wel blijkt uit dit gesprek – een hele dynamische werkomgeving. Geen dag is hetzelfde. En dan werk ik ook nog eens met een ontzettend leuk team, waarin ik volledig mezelf kan zijn. Dat maakt dat werk niet echt als werk voelt.”

Het Beachhouse Hotel bestaat nu één jaar. Hoe heb jij dit eerste jaar ervaren?
“Het eerste jaar was er natuurlijk een vol uitdagingen, maar het was ontzettend leuk om alle ontwikkelingen van dichtbij mee te maken. We hebben met een heel nieuw team een prachtige prestatie geleverd. Dat geeft vertrouwen voor de toekomst. Ik hoop dat we ervoor hebben gezorgd – en zullen zorgen – dat gasten terugkeren naar het Beachhouse Hotel. Sinds kort is ook onze evenementenlocatie op de begane grond – Aquarama Beachclub – open en beschikbaar voor bruiloften, feesten en partijen, en zakelijke evenementen aan zee. We boren hiermee een nieuwe markt aan. En als gasten van een (meerdaags) evenement willen blijven slapen, is dat natuurlijk geen probleem. Mijn collega Fleur Sikkes is verantwoordelijk voor de evenementenlocatie. Onlangs verscheen er een artikel over op het platform High Profile Events, erg leuk om te lezen.”
 
“En dan werk ik ook nog eens met een ontzettend leuk team, waarin ik volledig mezelf kan zijn. Dat maakt dat werk niet echt als werk voelt.”

Welke kansen zie jij voor aankomend jaar?
“Beleving is ontzettend belangrijk in de hotellerie. We zien dat potentiële boekers hier steeds meer waarde aan hecht. Of er nu wel of niet een tissuebox staat, dat is niet meer zo van belang. Daar moet je als hotel ook over nadenken. Sinds de opening van het terras krijgen we bijvoorbeeld geregeld de reactie van gasten, dat het terras echt bijdraagt aan de strandbeleving. Maar gasten krijgen bij ons bijvoorbeeld ook een zonnebril cadeau. Wij bieden dat beetje extra. Het is leuk om te zien dat Zandvoort dit belang ook inziet. Er worden steeds vaker leuke evenementen georganiseerd, waarbij het circuit geregeld een grote rol speelt. Een bekend voorbeeld zijn de Jumbo Racing Days met Max Verstappen, maar ook het British Festival dat aankomend weekend plaatsvindt vind ik een leuk initiatief. Wij kunnen daar ook op inspelen. Deze ‘trend’ is wat ons betreft een blijvertje en voor ons de taak om daar over te blijven nadenken.”

Het gaat goed met het Beachhouse Hotel en jullie kunnen wel wat extra handjes gebruiken. Waarom zouden lezers van dit interview volgens jou vandaag nog moeten reageren op de openstaande vacatures?
“Omdat je komt te werken in een klein maar hecht team, waarin je jezelf echt kunt ontwikkelen. Zo is de openstaande functie voor front office medewerker geen functie waarbij je alleen de receptie bemant, we zoeken echt een duizendpoot. Bovendien is de Cobraspen Groep altijd druk bezig met nieuwe conceptontwikkelingen, dus er zijn op termijn ook zeker doorgroeimogelijkheden.”

Je vindt de openstaande vacatures bij Beachhouse Hotel hier.

Lees het interview met Office Hotel Locatiemanager Sanne Dost

Lees het interview met Office Hotel Locatiemanager Sanne Dost
Office Hotel locatiemanager Sanne: “Als locatiemanager bij Office Hotel is geen dag hetzelfde. Ik hou van die dynamiek”

Sanne Dost is inmiddels al ruim twee jaar werkzaam als locatiemanager bij Office Hotel. Zij is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van onze drie locaties in Haarlem. Maar wat doet zij nu precies? 
 
Sanne, vertel eens: wat doe jij als locatiemanager bij Office Hotel zoal?
“Ik ben verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken binnen onze bedrijfsverzamelgebouwen. Hierbij kun je denken aan beheer, administratie, bezichtigingen en sleuteloverdrachten. Daarvoor overleg ik ook geregeld met bijvoorbeeld de afdeling Makelaardij op ons hoofdkantoor. Het is een veelzijdige functie, ik leer elke dag nieuwe dingen. Of het nu te maken heeft met ICT, vastgoed, techniek of juist met mensen, geen dag is hetzelfde.”
 
Wat vind jij zo leuk aan het werken voor Office Hotel?
“Ik haal veel voldoening uit het contact met veelal jonge ondernemers. Zij hebben hun vaste baan opgezegd om hun dromen na te jagen. Daarbij hoort natuurlijk een professionele werkplek. Zij hebben hun zolderkamer ingeruild voor een professioneel kantoor. Ik heb daar veel bewondering voor. Daarnaast heb ik een heel zelfstandige functie, dit laat zien dat het hoofdkantoor veel vertrouwen heeft in mijn kunnen. Ik vind dit erg prettig werken.”
 
Kun je een beeld schetsen van hoe een werkdag er uitziet?
“Mijn dag begin ik vrijwel altijd op locatie Oost, aan de Richard Holkade. Hier heeft Office Hotel naast vaste kantoren ook ruimtes die dienen als flexkantoor, vergaderruimtes en flexplekken. Vergaderruimtes, flexplekken en flexkantoren kunnen ook door externe partijen gehuurd worden. Ik bekijk dus altijd of ik een ruimte klaar moet maken. Ook is een kop koffie voor mij onmisbaar tijdens de start van mijn werkdag, dus loop ik even naar de luxe koffiecorner op deze locatie en pak ik een gezond ontbijtje mee uit het bedrijfsrestaurant. Daarna check ik mijn e-mails en agenda, plan ik bezichtigingen in, bereid ik opleveringen of sleuteloverdrachten voor en check ik de facturatie. Voor een sleuteloverdracht controleer ik altijd de technische zaken - zoals lampen, sleutels en cilinder - en kijk ik of de unit netjes is, het internet werkt en programmeer ik de intercom voor de nieuwe huurder. Ook vind ik het belangrijk regelmatig met huurders te spreken, zodat ik weet wat er speelt en of de huurder nog tevreden is of niet. Dan kan ik daar weer op inspelen.”

Lees het interview met Htel Serviced Apartments Marketing & Account Manager Roger Wiersma

Lees het interview met Htel Serviced Apartments Marketing & Account Manager Roger Wiersma
Htel Serviced Apartments Marketing & Account Manager Roger: “Wij vinden altijd een passende oplossing, dat komt door onze persoonlijke benadering”

2018 is een bijzonder jaar voor het team van Htel Serviced Apartments. We bestaan namelijk 15 jaar. Htel was de eerste professionele aanbieder van serviced apartments in Nederland en bood expats en zakenreizigers een thuis wanneer zij van huis waren. Ook vandaag de dag is Roger Wiersma (34), accountmanager bij Htel Serviced Apartments, nog overtuigd van de kracht van het concept.
 
Hoe ben je bij Htel terechtgekomen?
“Ik ben geboren en getogen in Friesland, in Leeuwarden om precies te zijn. Zeven jaar geleden verhuisde ik naar Amsterdam. Inmiddels ben ik alweer drie jaar werkzaam bij Htel Serviced Apartments. Voordat ik hier kwam werken, was ik werkzaam in de evenementenbranche. Maar het unieke concept en de ambitieuze organisatie spraken mij erg aan en ik besloot te solliciteren.”

Wat doe je precies in jouw functie als Marketing & Accountmanager?
“Ik ben werkzaam op de afdeling Business Development als Marketing & Accountmanager. In deze functie ben ik de schakel tussen klanten en onze interne afdelingen. Een groot deel van mijn tijd besteed ik aan het proactief ontzorgen van mijn klanten en het aangaan van nieuwe samenwerkingen. Voor zowel bedrijven die huisvestiging zoeken voor hun werknemers, als voor de vrijetijdssector. Ook werken wij samen met diverse partners, waarmee ik het contact onderhoud. Belangrijk daarbij zijn het geven van rondleidingen, afspraken op locatie, en het bezoeken van netwerkevenementen en (inter)nationale beurzen. Verder heb ik regelmatig contact met ons marketingteam op het hoofdkantoor over acties voor onze klanten en gasten.”

Hoe leg jij het concept van serviced apartments uit als je aan vrienden vertelt over het bedrijf waar je voor werkt?
“Dat ik net begon bij Htel kwam ik er in de gesprekken die ik voerde al snel achter dat ons concept nog unieker was dan ik al dacht. Het bleek nog onbekend terrein voor velen, ondanks dat wij dit jaar dus al 15 jaar bestaan. Om die reden probeer ik het te vergelijken met een hotel, maar ik leg dan uit dat we ons onderscheiden op het gebied van ruimte, rust, bereikbaarheid en de prijs-kwaliteitverhouding. Onze appartementen hebben bijvoorbeeld een eigen keuken en zijn gelegen in rustige wijken die goed bereikbaar zijn met het openbaar vervoer, je kunt dus echt leven als een local. Daarnaast kun je genieten van hotel services, het comfort niveau is daardoor hoog. Ondertussen opereren er meer spelers op de markt. Ik zie dit echter als een positieve ontwikkeling. Het houdt ons niet alleen scherp, maar hierdoor wordt ‘serviced apartments’ een veel bekender begrip. En dus sneller herkenbaar voor onze doelgroep.”

Je werkt nu drie jaar voor Htel. Wat vind je zo leuk aan het werk?
“Het samenwerken met zoveel verschillende organisaties en culturen vind ik erg leuk. Het is een dynamische en internationale werkomgeving waar je creativiteit en servicegerichtheid soms op de proef worden gesteld, maar voor elk probleem vinden wij een oplossing. Dat komt door onze persoonlijke benadering.”

Wat merk jij dat klanten belangrijk vinden?
“Dat is absoluut het ontzorgen! Ons reserveringsteam staat zeven dagen per week paraat en we zorgen er altijd voor dat we dezelfde dag reageren op een aanvraag. Dat is wat de klant verlangt. Daarnaast is de receptie op beide locaties 24/7 bemand en hebben wij een in-house technische dienst. We kunnen dus snel schakelen. Deze services nemen onze klanten veel werk uit handen. Zij weten dat hun werknemers bij ons in goede handen zijn. 24 uur per dag, 7 dagen per week. Ook is het belangrijk een warm contact te onderhouden met de klant, te weten wat er speelt binnen hun bedrijf. Zo bleek onlangs uit een gesprek dat het bedrijf op zoek was naar een goede evenementenlocatie. Wij brengen onze klant dan graag in contact met SugarCity Events. Dit bedrijf valt net als Htel onder de Cobraspen Groep. Idealiter zoeken wij dan natuurlijk naar een combinatie waarbij wij de accommodatie kunnen verzorgen, en SugarCity Events de locatie voor het event. Een stukje extra service. Hier ligt mede ons onderscheidend vermogen.”
 
"Klanten weten dat hun werknemers bij ons in goede handen zijn. 24 uur per dag, 7 dagen per week." 

Wat doe jij om klanten te ondersteunen?
“Het belangrijkst is het reserveringsproces zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Dat is niet altijd eenvoudig, omdat elk bedrijf een eigen manier van werken heeft. Mijn taak is in zo’n geval de vraag helder in kaart te brengen en daar zo snel mogelijk een passende oplossing voor te vinden. Een oplossing die voor beide partijen werkt.”

Heb je nog een leuke anekdote voor ons?
“We organiseren elk jaar een evenement om onze relaties te bedanken voor hun vertrouwen in onze samenwerking. Het event vond ook een keer in de zomer plaats. Het was al de hele week prachtig zonnig weer en alle voorbereidingen waren getroffen. Wat kon er nu nog mis gaan? Nou, het blijft Nederland.. het weer sloeg een kwartier na vertrek helemaal om. Het onweerde en de plastic schuiframen konden de windstoten zelfs niet verdragen. Het was een wilde vaart van een uur en men heeft het er nog steeds over. Maar we kunnen er in ieder geval nu wel om lachen.”

Wat is het leukste compliment dat je hebt gekregen?
“Dat is eigenlijk een compliment voor ons hele team. Het reserveringsteam had namelijk contact met een groep die eerder bij ons had verbleven. Zij waren erg tevreden over hun eerste verblijf, maar deze keer liep het spaak op het feit dat wij geen ontbijt aanboden. De oplossing? Sinds september 2017 bieden wij de Htel ontbijtbox aan! Jutter & Speijs, een van onze partners, bracht ons in contact met een leverancier die ons kon helpen dit concept te realiseren. Met als resultaat dat wij niet alleen die specifieke groep een ontbijt konden aanbieden, maar dat wij ook een nieuwe doelgroep hebben aangeboord. Je kunt dus wel stellen dat wij dat stapje extra zetten om onze klanten te ontzorgen.”

Htel bestaat dit 15 jaar. Welke kansen zie jij voor de komende jaren?
“Er zijn nieuwe spelers bijgekomen, maar wij onderscheiden ons van de concurrentie door onze jarenlange kennis en ervaring in deze markt. Wij zijn op de hoogte van de uitdagingen van onze klanten en houden ontwikkelingen in de markt in de gaten. Daarnaast biedt ons concept de mogelijkheid om te groeien en onze services te verbeteren. Die kansen en plannen liggen er al. Daarmee kunnen we het verschil maken.”

 De openstaande vacatures bij Htel Serviced Apartments, kun je hier vinden.

Lees het artikel met Financieel Medewerkster Anika Suiker

Lees het artikel met Financieel Medewerkster Anika Suiker
De 4 eigenschappen die financieel medewerker Anika zoekt in haar nieuwe collega

Anika Suiker (27) werkt sinds begin dit jaar voor de Cobraspen Groep. Hoewel zij met veel plezier samenwerkte met haar collega’s bij een groot bedrijf, miste zij na een aantal jaar de uitdaging. Die uitdaging vond zij bij ons! En: de afdeling zoekt versterking.
 
We vroegen Anika daarom waar de financiële administratie precies naar op zoek is. Welke eigenschappen zijn belangrijk wanneer je op de financiële afdeling bij de Cobraspen Groep komt te werken? Hoe ervaart zij de bedrijfscultuur? Je leest het in dit artikel.
 
Eigenschap 1: je bent flexibel
“Het is ten eerste belangrijk dat je een flexibele instelling hebt. Als financieel medewerker bij de Cobraspen Groep ben je namelijk verantwoordelijk voor verschillende facetten binnen de administratie. Zo boek je inkoopfacturen in en verwerk je bankafschriften, maar er kan jou ook gevraagd worden een maandrapportage op te stellen. Ik vind deze afwisseling erg leuk. Voorheen werkte ik bij een groot bedrijf, daar heeft ieder z’n eigen specialisme. Bij De Cobraspen Groep krijg ik alle facetten mee. Ook krijg je geregeld te maken met ad hoc opdrachten. Denk aan gedetailleerde vragen van huurders over hun servicekostenafrekening of een vraag van onze accountant om een check uit te voeren. Ook kun je vragen van andere afdelingen binnen De Cobraspen Groep krijgen. Het is dan belangrijk dat je in staat bent snel te schakelen.”
 
Eigenschap 2: je bent zelfstandig
“De Cobraspen Groep heeft vastgoed in beheer en is eigenaar van een aantal concepten die we in het verleden zelf hebben ontwikkeld. Voorbeelden zijn SugarCity Events, Beachhouse Hotel en Office Hotel. Op het hoofdkantoor zijn wij verantwoordelijk voor de administratie van al deze bedrijven. Je krijgt, wanneer je bij ons komt werken, een aantal merken onder je. Het is dus belangrijk dat je goed overzicht kunt houden van de werkzaamheden voor elk bedrijf en prioriteiten kunt stellen. We verwachten hierin veel zelfstandigheid van je. Ik verricht bijvoorbeeld veel werkzaamheden voor SugarCity Events en Office Hotel, waar mijn collega veel met Beachhouse Hotel bezig is. Natuurlijk hebben we ook regelmatig teamoverleg om te bespreken waar we in de afgelopen periode tegenaan zijn gelopen. Hoe we dit kunnen oplossen en hoe we dit in de toekomst wellicht kunnen voorkomen.”
 
Eigenschap 3: je bent een teamplayer
“Binnen het team krijg je een zelfstandige rol, maar je zult ook veel moeten schakelen met andere interne afdelingen. In die zin zoeken we dus ook een teamplayer. Zo schakel je bijvoorbeeld met onze marketingafdeling omtrent facturen van systemen die zij gebruiken of wanneer er een campagne op een extern platform heeft gedraaid. Met Technisch Beheer hebben wij bijvoorbeeld contact over het opstellen van afrekeningen voor de servicekosten. En met de afdeling Makelaardij over de verkoopfacturen die voortvloeien uit huurcontracten. Maar de Cobraspen Groep heeft een platte organisatiestructuur, dus het is makkelijk direct contact te leggen met collega’s wanneer je vragen hebt.”
 
Eigenschap 4: je vindt het leuk om mee te denken
“Natuurlijk is het in ’t begin even inkomen. De verschillende bedrijven, veel nieuwe collega’s.. maar na een tijdje waarderen we het zeker als je initiatief toont. Ga zelf op onderzoek uit; zijn er dingen die we kunnen verbeteren? En hoe dan? Er is veel ruimte voor eigen inbreng.”
 
Stel: ik bezit deze eigenschappen, hoe weet ik dan of ik ook bij het team pas? Dat is natuurlijk ook belangrijk.
 
Anika: “We hebben een klein maar hecht team. Ik werk momenteel samen met vijf collega’s. We werken samen hard en kunnen op elkaar bouwen, maar we hebben het ook leuk met elkaar. Natuurlijk is het belangrijk dat onze nieuwe collega goed bij onze groep past. Het belangrijkste daarin is denk ik een open houding. Gezelligheid en een grapje op z’n tijd, dat vinden we belangrijk. Ook doen we op vrijdagmiddag geregeld een drankje met elkaar om het weekend in te luiden, je merkt echt dat dit bijdraagt aan de sfeer en de onderlinge band. We zouden het gezellig vinden als onze nieuwe collega ook aanschuift.”
 
De vacature voor financieel medewerker is inmiddels vervuld.