Aan het woord | Locatiemanager Office Hotel Sanne Dost

“Als locatiemanager bij Office Hotel is geen dag hetzelfde. Ik hou van die dynamiek”

Sanne Dost is inmiddels al ruim twee jaar werkzaam als locatiemanager bij Office Hotel. Zij is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van onze drie locaties in Haarlem. Maar wat doet zij nu precies? En waarvoor kun je Sanne aan haar mouw trekken? We vroegen het haar.

Sanne, vertel eens: wat doe jij als locatiemanager bij Office Hotel zoal?
“Ik ben verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken binnen onze bedrijfsverzamelgebouwen. Hierbij kun je denken aan beheer, administratie, bezichtigingen en sleuteloverdrachten. Daarvoor overleg ik ook geregeld met bijvoorbeeld de afdeling Makelaardij op ons hoofdkantoor. Het is een veelzijdige functie, ik leer elke dag nieuwe dingen. Of het nu te maken heeft met ICT, vastgoed, techniek of juist met mensen, geen dag is hetzelfde.”

Wat vind jij zo leuk aan het werken voor Office Hotel?
“Ik haal veel voldoening uit het contact met veelal jonge ondernemers. Zij hebben hun vaste baan opgezegd om hun dromen na te jagen. Daarbij hoort natuurlijk een professionele werkplek. Zij hebben hun zolderkamer ingeruild voor een professioneel kantoor. Ik heb daar veel bewondering voor. Daarnaast heb ik een heel zelfstandige functie, dit laat zien dat het hoofdkantoor veel vertrouwen heeft in mijn kunnen. Ik vind dit erg prettig werken.”

Kun je een beeld schetsen van hoe een werkdag er uitziet?
“Mijn dag begin ik vrijwel altijd op locatie Oost, aan de Richard Holkade. Hier heeft Office Hotel naast vaste kantoren ook ruimtes die dienen als flexkantoor, vergaderruimtes en flexplekken. Vergaderruimtes, flexplekken en flexkantoren kunnen ook door externe partijen gehuurd worden. Ik bekijk dus altijd of ik een ruimte klaar moet maken. Ook is een kop koffie voor mij onmisbaar tijdens de start van mijn werkdag, dus loop ik even naar de luxe koffiecorner op deze locatie en pak ik een gezond ontbijtje mee uit het bedrijfsrestaurant. Daarna check ik mijn e-mails en agenda, plan ik bezichtigingen in, bereid ik opleveringen of sleuteloverdrachten voor en check ik de facturatie. Voor een sleuteloverdracht controleer ik altijd de technische zaken – zoals lampen, sleutels en cilinder – en kijk ik of de unit netjes is, het internet werkt en programmeer ik de intercom voor de nieuwe huurder. Ook vind ik het belangrijk regelmatig met huurders te spreken, zodat ik weet wat er speelt en of de huurder nog tevreden is of niet. Dan kan ik daar weer op inspelen.”

“Ik haal veel voldoening uit het contact met veelal jonge ondernemers.”

– Locatiemanager Office Hotel Sanne Dost