Aan het woord | Account Manager SugarCity Events Fleur Sikkes

“De zeer uiteenlopende events maken dit werk ontzettend afwisselend”

Fleur Sikkes (26) is account manager bij SugarCity Events, onze industriële eventlocatie nabij Amsterdam. Ze vertelt je meer over de dagelijkse werkzaamheden die zij verricht op deze bijzondere werkplek.

Hoe ben je bij SugarCity Events terechtgekomen?
“Via een concullega kreeg ik te horen dat SugarCity Events een account manager zocht. Ik kende de locatie wel van de opnames van The Voice of Holland, maar wist toen nog niet hoe uitgebreid de mogelijkheden voor allerlei events waren. Toen ik de eerste keer de fabriek binnenliep, was ik erg onder de indruk. Het is een evenementenlocatie met een verhaal. Ik werk sinds mei bij SugarCity Events en mijn baan als account manager hier, is totaal anders dan mijn vorige baan in de Hotellerie. Maar ik ben nog steeds elke dag blij dat ik deze overstap heb gemaakt. Het is iedere keer weer bijzonder om de dankbaarheid en trots van opdrachtgevers tijdens en na een event te zien.”

Wat doe je precies in jouw functie als account manager bij SugarCity Events?
“Als account manager ben ik verantwoordelijk voor het behandelen van de aanvragen. En komen we tot een deal met de klant, dan begeleid ik de opdrachtgever ook van begin tot eind. Dat vind ik het leukst aan deze functie. Soms weten klanten weinig over de geschiedenis van de voormalig suikerfabriek, ik vind het dan ontzettend leuk hen mee te nemen in dit verhaal.”

Je vindt van A-Z betrokken zijn bij het proces dus erg belangrijk. Wat vind je nog meer leuk?
“In de keuze voor een nieuwe baan, was het team waarin ik zou komen te werken erg belangrijk. Ik werk nu in een klein maar hecht team, dat past bij mij. Je bent hierdoor ook op de hoogte van evenementen van de andere account managers, je kunt dus met elkaar sparren. In het team houden we allemaal van aanpakken. Ook de ontwikkeling van het terrein waarop de fabriek is gevestigd, is bijzonder om mee te maken. Deze ontwikkelingen zorgen in de toekomst voor nieuwe mogelijkheden.”

Hoe ziet jouw werkdag eruit?
“Ik begin mijn ochtend rond negen uur met een kopje thee, vervolgens start ik het systeem op waarmee wij werken. Ik maak per dag acties aan in dit systeem, denk aan het nabellen van klanten met de vraag of alle informatie in goede orde is ontvangen en of alles duidelijk is. Of het maken van afspraken voor locatiebezoeken. Het verschilt per dag hoeveel afspraken ik heb, maar om je een idee te geven; een locatiebezoek duurt zo’n anderhalf uur. Wij vinden het belangrijk de tijd te nemen voor een locatiebezoek. Verder bekijken we dagelijks de nieuwe aanvragen en die verdelen we binnen het team. We ontvangen uiteenlopende aanvragen, bijvoorbeeld voor fotoshoots, filmopnames, bedrijfsfeesten, product launches of corporate events. Dit maakt het werk erg afwisselend.”

Wat was voor jou het meest gave event bij SugarCity Events?
“Afgelopen herfst was ik verantwoordelijk voor mijn eerste grote evenement. De opdrachtgever was maar liefst twee weken op locatie voor het evenement. Het ging om een productlancering van een automerk, waar veel pers bij aanwezig was. Ook was er een internationaal topmodel aanwezig voor de presentatie. De opdrachtgever had de locatie op zeer creatieve wijze klaargestoomd voor deze avond. Ik keek echt mijn ogen uit, deze locatie blijft gewoon verrassen. Elke opdrachtgever geeft er een eigen draai aan.”

Hoe zie jij de toekomst?
“Ik denk dat door de ontwikkelingen op het SugarCity-terrein, waar de opening van een hotel, horecagelegenheden en ‘Amsterdam The Style Outlets’ gepland staan, het aantal boekingen en bezoeken verder zal stijgen. Genoeg te doen voor ons dus!”

“In de keuze voor een nieuwe baan, was het team waarin ik zou komen te werken erg belangrijk. Ik werk nu in een klein maar hecht team, dat past bij mij.”

– Account Manager SugarCity Events Fleur Sikkes